Ośrodek Pomocy Społecznej w Libiążu 04.10.2012r zorganizował w Libiąskim Centrum Kultury spotkanie środowiskowe dla mieszkańców gminy Libiąż. Spotkanie odbyło się w ramach projektu systemowego "Rozwój Aktywnych Form Integracji w Gminie Libiąż", realizowanego z pieniędzy Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Temat tego spotkania brzmiał: "Praktyczne zastosowanie prawa konsumenckiego". Co pod tym skomplikowanym tytułem się kryło, starała nam się wytłumaczyć Pani Krystyna Banasik, specjalistka od prawa konsumpcyjnego, na co dzień pracująca w Urzędzie Miasta Jaworzno, jako Miejski Rzecznik Konsumenta.
Spotkania z Rzecznikiem Konsumenta co roku są organizowane przez Ośrodek Pomocy Społecznej, z uwagi na ogromne zainteresowanie mieszkańców tą tematyką.
W dzisiejszych czasach rynek jest zalany masą rozmaitych towarów i usług, a sprzedającym coraz mniej zależy na zadowolonym kliencie, ponieważ liczy się zysk. W związku z tym spotykamy się coraz częściej z oszustwami, naciągaczami, ale także z kiepskiej jakości towarem bądź usługą. Żeby wiedzieć jak się ustrzec przed tego typu sytuacjami, na co uważać i do kogo się zwrócić o pomoc, Pani Krystyna Banasik spróbowała przybliżyć zebranym i wytłumaczyć w bardzo prosty sposób skomplikowane i dość trudne prawo konsumenckie.
Prowadząca zaznajomiła uczestników z prawami i obowiązkami konsumenta, a także z pracą rzecznika, zakresem udzielanych porad oraz załatwianych spraw. Zawieranie umów kupna – sprzedaży, gwarancje, reklamacje oraz sprzedaż towaru poza lokalem (tzw. PREZENTACJE np. pościel, naczynia, fotele masujące, itp.), to były najważniejsze sprawy, które przepracowano na spotkaniu.
Na spotkanie przyszła dość liczna grupa seniorów, która aktywnie brała udział w zajęciach, padało sporo pytań, a Rzecznik Konsumenta radził, jak rozwiązać zgłaszany problem.Spotkanie było owocne w nowe wiadomości, uczestnicy wyszli bogatsi w nowe doświadczenia, pewniejsi swoich praw i obowiązków, odważniejsi w dochodzeniu roszczeń.